3 april 2016 - Guilin, China

Hallo iedereen

Vandaag zijn we heel erg mooie wandelingen gaan maken tussen de rijstplateau's. We logeren in een hotel dat gelegen is op 800 meter hoogte. Van daaruit zijn we naar view points gestapt op meer dan 900 meter hoogte. Prachtige zichten vanuit het hotel en vanop de view points. De plateau's worden momenteel gevuld met water uit de bergen daarna worden de rijstplanten gezet. Prachtig stuk natuur is hier wel heel erg toepasselijk!

Sinds gisteren is het hier lentefestival. Een feest waarop de doden worden geëerd. Hierbij worden de graven kleurrijk versierd en worden er talrijke vuurbommetjes tot ontploffing gebracht. Een beetje te vergelijken met Allerheiligen van bij ons alleen zonder de vuurbommetjes dan.

De plaatselijke delicatesse is bamboerijst dat gerookt wordt in een soort van bamboepijpen. Deze avond gaan we ervan proeven. Hopelijk is het lekker...

Hopelijk weer tot morgen.

Vele groetjes ook van mama en papa

Yinte

Ps: mijn papa dankt iedereen voor de leuke verjaardagswensen

1. Emma matthys:
    3 april 2016
    super leuk yinte nog een fijne reis gewenst van ons allemaal

ps: gelukkige verjaardag frankie :)
  2. Daniëlle van den borre:
    Goeie avond allemaal!

Wat een ervaring. Jullie zien er allen zo gelukkig en vrij van alle spanning uit. Het is toch afvragen hoe het gaat verlopen, maar zonder woorden kan men aan jullie uitstraling zien dat er alléén vreugde is. Geniet van elke minuut. Ik wens jullie nog veel reisgenot.

Proficiat voor Frankie, wel wat laat maar niet minder gemeend.

Daniëlle
  3. Patrick, Valérie, Lian en Andreas:
    3 april 2016
    Hoi Yinte, Kelly en Franky!

Ik zit al elke dag vol ongeduld te wachten tot er foto's en reisverhalen op jullie blog verschijnen en ik moet zeggen: het ziet er allemaal fantastisch uit! Maar vandaag ziet het er nog superder uit! Amaaaai, hoe mooi is dat daar wel niet in Guilin??? Prachtig gewoonweg. Het was de dagreis wellicht meer dan waard! Als wij ooit eens op toeristische reis naar China trekken (ooit hopelijk :-)), dan wil ik daar zeker ook naartoe!
    Lian geniet ook van de foto's en de reisverhalen en leeft echt mee. Ik had nooit gedacht of gehoopt dat we elke dag zo met jullie zouden kunnen meegenieten, zalig gewoon!

Bedankt voor jullie updates en spannende verhalen! Wij vertrekken morgen naar Nederland en normaalgezien gingen we geen tablet of iPad meenemen, maar voor jouw blog, Yinte, maken we zeer graag een uitzondering. We blijven jullie dus volgen, ook volgende week!!

Geniet met volle teugen en doe heel veel groetjes aan al onze vrienden daar!!

groetjes, Valerie
  4. Els Van den Eynde:
    3 april 2016
    Jullie foto's zijn echt precies postkaarten. Prachtig !!
    juf Els
  5. Sofie, Andres, Elise en Marie:
    Yinte,
    We hebben net onze achterstand ingehaald op je reis blog want we hadden enkel eind maart nog maar eens kunnen kijken door drukke bezigheden. We zijn serieus onder de indruk van de verhalen en schitterende foto's van jullie originele reis. Geniet er maar 200 procent van, maar dat doen jullie kennelijk wel.
    Merken jullie iets van de luchtvervuiling, zeker in industriesteden als Guangzhou?
    Franky, sorry voor de vertraging, maar een heel gelukkige verjaardag gewenst.
    Vele groetjes en een prachtige reis verder.
    Sofie, Andres, Elise & Marie
  6. Lara:
    4 april 2016
    Waaww... ongelofelijk mooi lijkt het daar!
    Lijkt me kei cool om daar tussen de rijstvelden te lopen.

Nog veel plezier daar, en ik kijk uit naar je dagelijkse verslagjes!

Lara
  7. Maria Verbeiren:
    Dag Yinte,

Hoe mooi is de wereld. Fantastische reis, mooie foto’s, leuke verhalen, toffe reacties en we kunnen er ook nog volop van meegenieten. Open jullie ogen en geest en geniet met volle teugen. Nog veel plezier. Groetjes aan je mama en papa.
    ps. We herkennen juf Kelly bijna niet...

Groetjes, Maria
  8. Patrick en co:
    4 april 2016
    Een gelukkige verjaardag gewenst van ons allen aan Franky en nog veel reisgenot op deze fantastische reis !
    Viviane, Evi, Bart, Rani en Patrick
  9. Patrick en co: