4 april 2016

4 april 2016 - Yangshuo, China

Hallo iedereen

4 april vandaag... Mama en papa vertelden me dat ik exact 10 jaar terug voor de eerste keer voet heb gezet op Belgische bodem... Nu 10 jaar later zijn we terug in mijn geboorteland en wat maken we hier allemaal mee... Het lijkt wel of we in een rollercoaster zitten van allerhande mooie bezienswaardigheden, ervaringen en gevoelens om nooit meer te vergeten!

De bamboerijst van gisterenavond vond ik niet lekker maar mama en papa vonden het wel iets hebben. Om 21.30 uur zijn we gisterenavond gaan slapen. Kort daarna begon het te onweren met alles erop en eraan. Terwijl ik rustig lag te slapen, werd mama plots wakker... Het bleek binnen te regenen in onze primitieve hotelkamer... Op mama's bed en toen ze heel stilletjes naar mij kwamen kijken ook op mijn bed. Ik voelde er niks van en heb rustig doorgeslapen terwijl mama en papa mijn bed en dat van mama hebben verschoven naar een droge plek. Tot overmaat van ramp viel dan ook nog eens de elektriciteit uit over het hele hotel. Gelukkig waren we verwittigd van nonkel Kris en tante Kaat dat dit in Longyi kon gebeuren en compleet normaal is. Zij hebben de rijstterrassen enkele jaren terug al eens bezocht en waren toen nog slechter behuisd. De betere hotels, zoals we de afgelopen week hebben gehad, kan je helaas bovenop de berg niet vinden. Toen we dan deze ochtend naar het ontbijt gingen vertelden de mensen van het hotel ons dat de elektriciteit vandaag niet zou gerepareerd worden omdat het vandaag een feestdag is. Hoe fantastisch mooi de rijstplateau's ook waren toch waren we een klein beetje blij dat we vandaag terug verder reisden vanuit Longyi... Op naar een betere verblijfplaats, naar weeral andere oorden.

Deze middag zijn we na een busrit van 4 uur in Yangshuo aangekomen. We verblijven hier op een gerestaureerde Chinese boerderij dat 2 Nederlanders uitbaten als gesthouse... 'The giggling tree' genaamd. Prachtig gelegen in het karstgebergte en niet onbelangrijk nette kamers met zachte bedjes. We kunnen hier ook heel lekker eten én er is hier een ZWEMBAD! Deze namiddag zijn we dan meteen gaan zwemmen met een watergevecht tot gevolg.

Deze avond zijn we naar de aalscholvers gaan kijken en hoe ze vis uit de rivier vangen  voor de vissers... Heel apart om te zien hoe die vogels getraind zijn om vis te vangen.

Tot morgen dan alweer... Slaap lekker!

Yinte

1. Sandra, Rudy en Celine:
    4 april 2016
    Een paar dagjes gemist en zo te zien gaat het verbazend goed vooruit.
    Leuk dat we mogen meereizen in het verre China en dat we zo het land van de draak ook een beetje leren kennen.
    Franky, een jaartje ouder maar nog niet panikeren als we het oude vrouwtje de valiezen naar boven zien sleuren of anders een extra voedingssupplementje nemen!
    Groetjes,
    Sandra, Rudy en Celine
  2. Christine De Vos:
    5 april 2016
    Dag Yinte, zo'n fantastische reis, die jullie maken! Die rijstterrassen zou ik zelf graag eens in het echt zien. Moet adembenemend mooi zijn! Spijtig van de mindere kwaliteit van de kamers, maar dit zal wel rap vergeten zijn. En jullie hebben er toch mooie indrukken aan de rijstterrassen aan overgehouden, hé!
    Geniet verder nog met volle tuigen van jullie onvergetelijke reis!
    Groetjes,
    Christine
  3. Juf Magy:
    5 april 2016
    Dag lieve meid en mama en papa.
    Wat een belevenis.Ik herinner me nog hoe je als kleine kleuter in het Chinees 'goedendag' zei.Nu ben je een mooie tiener en kan je je Chinese groet in het 'echt' gebruiken.Hoe cool is dat?
    Je maakt een reis om nooit te vergeten!
    Geniet van alles wat je ziet,hoort,ruikt,proeft,meemaakt.
    Deze ervaringen zal je eeuwig met je meedragen.
    Nog veel plezier.
    Dikke kus

Juf Magy en Inte
  4. Tante Eliane en nonkel Julien:
    Beste Yinte en ouders,
    Blijkbaar maken jullie daar wat mee op de reis die jullie uw leven lang zal bij blijven.
    Voor Yinte is het heel bijzonder dit mee te maken in haar geboorteland en te kunnen vergelijken met België.
    Geniet er verder maar heel goed van !
    Groetjes
    Tante Eliane en Nonkel Julien
  5. Lara:
    5 april 2016
    Wow ,super cool zo een vogel op u arm.
    En dat water gevecht .
    Geniet er maar van.