7 april 2016

7 april 2016 - Beijing, China

Dag iedereen

Gisterenavond hebben we afscheid genomen van 2 Dongzusjes... Kato en Ming Ming. Zij blijven voor de rest van de vakantie in het zuidelijke deel van China. Maité, Lientje, Lili en ikzelf zijn deze ochtend om 5 uur vertrokken naar de luchthaven van Guilin. Om 8 uur hadden we een vlucht naar Peking, behalve Lili. Die is met haar ouders vandaag en voor de rest van de vakantie naar Singapore gevlogen om daar haar nonkel, tante en neefje te bezoeken die daar voor enkele jaren wonen. Om 11.30 uur zijn we in Peking aangekomen na een turbulente vlucht. In Guilin was het aan het regenen toen we moesten opstijgen en in Peking is het lekker zonnig maar er is een wind. Vandaar waarschijnlijk onze hobbelige vlucht... Het was net of we in een attractie zaten.
Deze namiddag zijn we vanuit het Novotel richting Wangfujing street gestapt... Een grote winkelstraat in Peking. Via deze straat zijn we naar het Tianmenplein gestapt. Daar is de verboden stad gelegen. Er kwam daar net een stoet auto's voorbij met waarschijnlijk iemand heel erg belangrijk erin want het was op dat moment zeer moeilijk om het plein te bereiken.
Goed nieuws... In ons hotel is er terug een zwembad. Na onze wandeling ben ik met mijn vriendinnetjes een zwemmetje gaan doen en daarna was het weeral tijd om te gaan eten.
Morgen staat de Chinese muur op het programma... Ik kijk er zo naar uit!