5 april 2016

5 april 2016 - Yangshuo, China

Dag iedereen

Vorige nacht hebben we lekker geslapen in de Giggling tree. Het was er zeer rustig. Voor de eerste keer heb ik onder een muggennet geslapen. Leuk zo met mijn knuffels in mijn cocoontje. Om 9 uur zijn we vertrokken met onze gids Yan voor een stevige fietstocht van 40 km naar een plaatselijke markt en terug. Weeral adembenemend mooi om tussen het Karstgebergte te kunnen fietsen. Om op de markt te geraken, hebben we een veerboot genomen. Eens op de markt bleek dat je daar niet alleen allerhande spullen kon kopen maar dat je daar ook je haar kon laten knippen en bij de tandarts kon gaan.

Deze avond zijn we in Yangshuo naar het klank- en lichtspektakel op de Lirivier geweest. De show gaat van start eens het donker is. De lichtshow Liu San Jie werd gemaakt door de beroemde producer Zhang Yimou. Het was een combinatie van licht, muziek, dans, zang en vooral keiveel zeer mooi traditioneel geklede figuranten uit Yangshuo met als decor het belichte Karstgebergte. Het is het gewone leven in die streek dat tijdens de show aan bod komt... Magisch mooie show en ben zo blij dat ik ook dit weeral kon meemaken, geen enkele foto kan weergeven hoe het echt was. Het was ook zeer moeilijk om er goede foto's van te maken maar we hebben toch een poging gedaan.

Na een weeral drukke dag is een slaapje zeker welkom.

Tot morgen

Vele groetjes