2 april 2016

2 april 2016 - Guilin, China

Dag allemaal

Hier ben ik dan terug. We zijn gisteren vertrokken uit Guangzhou met de snelheidstrein naar Guilin. Een treinrit van 3 uur. Daar stond onze nieuwe gids Yan ons op te wachten. Zij had voor een bus gezorgd naar Ping'an. Eens daar toegekomen moesten we dan nog eens een andere bus nemen die ons aan de voet van de rijstvelden in Longji bracht. Eens uit de bus moesten we nog een wandeling van ongeveer 20 minuten doen met heel wat trappen en langs een smal padje om in ons hotel te geraken. Het hotel lijkt wel een Zwitserse berghut. Vermits we niet met alle bagage alleen boven geraakten, heft papa 2 bagagedragers yuans betaalt om onze grote koffers boven te dragen. Ze waren heel erg in de weer om dat te doen want die dametjes leven daar van.

Eens in het hotel aangekomen was het al 19 uur. We hebben ons dan opgefrist en zijn in het hotel blijven eten... Loempia's, rijst, allerhande schoteltjes met lekkere lokale gerechten... Het geurde heerlijk en het smaakte ook zo. Daarna zijn we rond 21 uur naar onze bedjes gegaan want iedereen was uitgeput van de lange transferrit en toch wel reeds drukke, bewogen afgelopen week.

Liefs

Yinte

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lara:
    3 april 2016
    Het ziet er speciaal uit om naast iemand te staan die haar heeft van twee meter lang.
    Jammer dat je 20 min. moet stappen om naar het hotel te gaan.
    Hopelijk niet te moe,slaap dan maar goed en dan kan je er morgen weer tegen op.
    van Lara