1 april 2016 - Guangzhou, China

Hallo iedereen

Het was vandaag mijn papa zijn verjaardag. We moesten deze ochtend opnieuw vertrekken uit mijn geboorteplaats Yangdong om terug naar Guangzhou te reizen. Een busrit van 5 uur die normaal 3 uur moest duren omdat we onderweg heel wat files hadden. Er waren 2 ongevallen gebeurd met vrachtwagens die dan ook nog eens hun lading verloren waren op de autosnelweg. Tijdens de busrit heeft papa een chocoladetaart cadeau gekregen van onze gids Tony. Onderweg heeft papa, tijdens een kleine tussenstop, iedereen van onze groep getrakteerd op taart. Ik moet wel zeggen dat de Chinese chocoladetaart superlekker was! We moeten vandaag terug naar Guangzhou omdat we morgenvroeg om 8 uur in het station vertrekken met de snelheidstrein naar Guilin. Een treinrit van normaal gezien 3 uur. Daarna moeten we nog 3 uur met de bus naar Ping'an. Daar ligt het Liqing hotel van waaruit we de rijstterrassen kunnen zien en bezoeken. Ook overmorgen blijven we in Ping'an. Daarna reizen we weer door. Ik weet niet of ik morgen en overmorgen iets op mijn blog ga kunnen schrijven want Ping'an ligt volledig op het platteland en het zou kunnen zijn dat we daar geen WiFi-bereik hebben. We zien wel hoe het loopt...

Deze namiddag en een stukje van de avond zijn we nog naar een grote winkelstraat in Guangzhou geweest. Ik wou graag een zijden Chinees kleedje kopen en daar hebben we er ook eentje gevonden. Beetje bij beetje werd het donker en de winkelstraat was prachtig verlicht.

Ik ga nu slapen want morgenvroeg moeten we om 5.30 uur opstaan om op tijd aan het station te geraken. Slaapwel iedereen, hopelijk tot snel.

Ps voor mijn peter en oma: lieve peter en oma, we hebben jullie al een mailtje gestuurd en enkele keren proberen te bereiken op Skype maar ik kan jullie niet bereiken. We hebben gelezen dat jullie internet niet goed werkt. Geen zorgen hoor, zoals jullie kunnen zien stellen we het zeer goed, hopelijk is dat ook zo bij jullie. Hopelijk tot later eens. Dikke zoen van Yinte, mama en papa.

1. De Clercq José:
    Hallo iedereen,
    Heb jullie leuke verhalen gelezen en waarschijnlijk maken jullie een ¨super reis¨mee!
    Geniet maar van de rest van de dagen want het lijkt mij wel de moeite om dit eens te
    kunnen meemaken.
  2. Lara:
    hey,
    Gelukkige verjaardag aan je papa!
    De taart ziet er super lekker uit.
    hopelijk heb je morgen ook wifi.
    groeten lara
  3. Emma matthys:
    2 april 2016
    Fijne verjaardag gewenst papa! Wij genieten met volle teugen mee met jullie reisverhalen en foto's!
  4. De Potter De Sterck:
    2 april 2016
    Met ons is alles O K en zo als op het vorig bericht met jullie ook.
    Deze namiddag zal ons internet misschien in horde zijn.
    Wanneer zijn jullie in Antwerpen is dat de zaterdag of zondag ?
    Vele groeten van ons twee
  5. Nadine De Meersman:
    2 april 2016
    Hallo Yinte , eerst een gelukkige verjaardag aan je papa . En ik wens jullie nog heel veel plezier ,geniet er maar van. Zeg tegen mama dat ze niet met haar ogen mag eten . Tot later nog eens . Gr Nadine
  6. Christine De Vos:
    2 april 2016
    Deze reis is wel een hele belevenis, hé Yinte. Zoveel nieuwe plaatsen, mensen en indrukken. Fantastisch dat jullie de rijstterrassen gaan zien. Geniet er van.
    Nog een dikke proficiat aan je papa en veel groetjes aan je mama.
    Christine.
  7. Els Van den Eynde:
    Hey Yinte en familie,

Eerst en vooral gelukkige verjaardag voor de papa, he.
    Het ziet er daar fantastisch uit. Jullie hebben al veel mooie dingen gezien.
    Het bezoek aan het weeshuis zag er fijn uit.
    Iedereen straalt.Jullie lijken wel een grote familie.
    Nog veel plezier.
    Juf Els
    Geef je ogen de kost en geniet ervan.
  8. De Potter De Sterck:
    3 april 2016
    Beste familie.
    Wij hebben terug email voor te ontvangen maar niet voor te versturen.
    Groeten van ons twee.