30 maart 2016 - Yangjiang, China

Dag lieve familie en vrienden! Ik wil toch al even iedereen bedanken die zulke fijne reacties hebben gestuurd. Het is leuk te lezen dat jullie zo met ons meeleven.

Deze voormiddag hebben we een bezoek gebracht aan het weeshuis. Na een gesprek met de directeur en onderdirectrices hebben alle meisjes een cadeau en wenskaart gekregen. Daarna mochten we het weeshuis zien... Mama, papa en ikzelf hadden het toen wel wat moeilijk... Er blijken nu alleen nog maar 50 kinderen met een beperking te zijn tussen de 0 en 12 jaar. Ik en mama hebben een klein kindje in ons armen mogen vast houden en mogen knuffelen. Een fotootje daarvan hebben we niet gemaakt uit respect voor de kindjes maar ze zitten voor altijd in ons ❤️. Er was nog 1 verzorgster van over 10 jaar aanwezig. Er was ook een nieuwe directeur, die van over 10 jaar is reeds op pensioen.

Deze namiddag zijn we alle meisjes hun vindplaats gaan bezoeken. Mijn vindplaats is net voor een boekenwinkel. Raar maar waar... Ik lees heel graag boeken en heb ik er eentje van mama en papa net uit die boekenwinkel cadeau gekregen. Ze hadden in die winkel ook wat speelgoed. We hebben speelgoed gekocht in die winkel en in een andere winkel enkele pakken pampers om aan de kindjes van het weeshuis cadeau te doen. Na de busrit zijn we eigenhandig alles nog gaan afgeven. Ben blij dat we toch die superkleine stukje geluk hebben kunnen brengen en hopelijk vinden alle 50 die kindjes ook snel een warme thuis... Als ik nu mocht een wensje doen, zou dit hem absoluut zijn.

Lieve knuffel

Yinte

1. Tante Fie en Nonkel Sven:
    30 maart 2016
    Bewaar deze herinnering voor altijd in je hart...
    Ik ben er zeker van dat die kindjes jullie warm hart gevoeld hebben!
    Hoe jullie positief stralen zal hen niet onopgemerkt voorbij zijn gegaan!
    Lieve knuffels!
  2. Lara:
    Dag Yinte,
    Tof dat je aan de kinderen van het weeshuis cadeautjes geeft.
    Nog veel plezier in China!
    groetjes Marte en Lara
  3. Linda cursiste van mama:
    30 maart 2016
    Je bent een super meisje Yinte,zoveel warmte en liefde voor deze kindjes.
  4. De Potter De Sterck:
    Beste Yinte-kelly en Franky
    Eerst en voor al ontvangen jullie mijn berieichten ?
    Wat wil Yinte zeggen met dat V teken?
    Beste groeten uit Zottegem Odette Moe en Va.
  5. Imane:
    31 maart 2016
    Prachtig , wat een ontroerend verhaal ,niet te lezen zonder dat onze ogen beginnen te "zweten "
    Geen twijfel aan dat je dit voor altijd in je hartje meedraagt ,kijk er al naar uit om je dit in levende lijve horen te vertellen .
    Lieve groetjes, bart ,Sabrina en imane en een dikke lik van Milo natuurlijk ! xxx
  6. Imane:
    31 maart 2016
    O, yinte ik vind het echt super dat je die kinderen cadeautjes gegeven hebt,
    ze zullen je nooit vergeten.
    ik weet zeker dat je deze herinnering voor altijd in je hart zult meedragen.
    ik hoop dat je nog veel meer dingen zult meemaken in CHINA.
    lieve groetjes ,je vriendin IMANE xxx
  7. Christine De Vos:
    1 april 2016
    Dat is een mooi verhaal, hoor, Yinte. En fantastisch dat jullie het weeshuis en jouw vindplaatsje bezocht hebben. Het is normaal dat jullie het een beetje moeilijk hebben als jullie de kindjes in het weeshuis zien. Ik hoop dat ze ook een klein beetje geluk hebben en dat ze, zoals jij, ook bij een lieve mama en papa terecht komen.
    Groetjes, Christine (ik volg les bij je mama)